“Fortæl ikke min mor jeg arbejder her…

….hun tror jeg er pianist på et bordel”. Sådan sagde reklamemanden Jacques Seguela, der blandt andet arbejdede for den franske præsident Mitterand.

Bladet Call Center International skriver om en meningsmåling blandt 16-28 årige i Europa: 55% har en negativ opfattelse af arbejdet i et call center. Alligevel er godt 30% af de ansatte i call centre studerende i den aldersgruppe.

25% af alle i call centre angiver at de som hovedårsag har jobbet fordi det giver fleksibel arbejdstid. 43% angiver at fleksibel arbejdstid er den væsentligste fordel ved jobbet.

OK – det er jo fint. Ca. halvdelen af de adspurgte har en positiv opfattelse af sådan et job. Lad os rette op på den anden halvdel (og har du et job i et useriøst call center som er med til at ødelægge fagets omdømme – så se at komme væk. Der er brug for dig andre steder).

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: