Sådan laver du en åbning der virker

Canvas på telefon er meget enkelt. Stil dig selv spørgsmålet hvorfor skulle nogen bruge tid på at tale med dig ?

Jeg hører næsten dagligt hvordan phonere fortæller om et produkts fortræffeligheder. Mange taler længe alene fordi de er bange for at gå til biddet – og få et nej tak. Gør det enkelt. Så giver du modtageren en mulighed for at vurdere, give indvendinger eller sige “ja tak”:

1. Sig tydeligt hvem du er

2. Sig hvorfor du ringer. Ja – helt enkelt: “Jeg ringer til dig fordi…”

3. Fortæl hvad du har at tilbyde – altså hvad kunden får ud af at bruge dig “vi kan give dig en årlig besparelse på 15% på et eller andet”. Vær helt konkret.

4. Nævn gerne referencer i åbningen “som vi f.eks. har gjort hos Vestas og Danfoss” (eller en lang række tømremestre som ligner dig)

5. Bed om mødet eller ordren

Vent på svaret.

Gør det ikke mere indviklet end det.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: