Mange af os har lært den klassiske struktur i salget: Egenskaber – Fordele – Udbytte.
Eksempel: Egenskab – denne telefon kan huske de seneste 50 numre du har ringet op. Fordel: derfor er det nemmere for dig at ringe op når du hurtigt har telefonnummeret ved hånden og kan ringe op med blot ét tryk. Udbytte: du sparer tid og kan tjene flere penge.
Når du arbejder med telemarketing/salg og mødebooking er det omvendt: (Udbytte) Jeg ringer til dig fordi du kan spare tid og tjene flere penge – (Fordele/egenskaber) med en ny telefon som kan ringe op til de seneste 50 numre med blot ét tryk.
Jovist, eksemplet med telefonen er lidt kunstigt – men du kan godt se systematiken ikke sandt ?
Jo længere indledning (pitch) du har – desto vigtigere er det at udbyttet kommer hurtigt og i netop den rækkefølge (efter du har præsenteret dig og konstateret at du taler med den rigtige kontaktperson)