Udbytte – fordele – egenskaber

Mange af os har lært den klassiske struktur i salget: Egenskaber – Fordele – Udbytte.

Eksempel: Egenskab – denne telefon kan huske de seneste 50 numre du har ringet op. Fordel: derfor er det nemmere for dig at ringe op når du hurtigt har telefonnummeret ved hånden og kan ringe op med blot ét tryk. Udbytte: du sparer tid og kan tjene flere penge.

Når du arbejder med telemarketing/salg og mødebooking er det omvendt: (Udbytte) Jeg ringer til dig fordi du kan spare tid og tjene flere penge – (Fordele/egenskaber) med en ny telefon som kan ringe op til de seneste 50 numre med blot ét tryk.

Jovist, eksemplet med telefonen er lidt kunstigt – men du kan godt se systematiken ikke sandt ?

Jo længere indledning (pitch) du har – desto vigtigere er det at udbyttet kommer hurtigt og i netop den rækkefølge (efter du har præsenteret dig og konstateret at du taler med den rigtige kontaktperson)

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: